måndag 11 februari 2008

Matnyttigt

Idag har jag fokuserat på den arbetsgrupp jag är ledamot i och som ska fokusera på att utveckla moderaternas kommunpolitik när det rör företagande och arbete. Därför har jag passat på att boka möten med en rad begåvade personer som arbetar med dessa frågor dagligen. Så det blev besök både hos Almega och Företagarförbundet idag och jag fick med mig mycket matnyttigt tillbaka.

Inom kort är jag på väg till den israeliska ambassaden för en spännande diskussionskväll, jag ser fram mot att få höra mer om hur de ser på utvecklingen efter Annapolis i november förra året.

Annars händer det mycket inom politiken, jag tror att det var klokt av regeringen att lyssna på remissinstanserna. Christina Husmark Persson har lagt fram en lång rad åtgärder, som är både genomtänkta och kloka för att minska sjukskrivningstalen och se till att sjuka får rehabilitering och vård i tid. Då är det synd om allt det goda överskuggas av debatten om avtalsförsäkringar. För äntligen så har vi faktiskt en regering som tar tag i hela sjukförsäkringsområdet, något som många har efterfrågat länge. Arbetet att få ner sjukskrivningarna och ohälsan kommer tillsammans med jobbpolitiken vara det i särklass viktigaste för framtiden, både för Sverige och svenskarna.

Inga kommentarer: