tisdag 12 februari 2008

Delicat

Mötet på Israels ambassad var riktigt intressant då en företrädare från förhandlingsdelegationen presenterade hur processen efter Annapolis fortskrider. Det finns anledning till en försiktig optimism och det finns en vilja från samtliga parter att se framsteg.

Idag har jag annars pratat nyheter i Radio Metropol. Vi hann bland annat med att avhandla nästa rikspolischef. Eftersom statsministern har efterfrågat en folklig kandidat var frågan vem av följande sökande som är bäst lämpad, en fransklärare, en 80-åring eller en hästskötare. Jag förespråkade 80-åringen med tanke på vår åldrande befolkning. Jag föreslog också att titeln Rikspolischef då skulle bytas ut mot den nya titeln "80-åringen". Då skulle det kunna bli intressant att läsa i tidningarna "49-åring gripen, 80-åringen uttalar sig om gripandet":-)

Annars missade jag helt ett möte idag med Riskkapitalföreningen, vilket är synnerligen olyckligt men jag hade helt enkelt missat att skriva upp det i min kalender. Men jag lyckades boka om 10 mötet till klockan 14 så snart måste jag springa igen.

Efter riksdagsgruppen sen klockan 16-18 måste jag hem för att fixa fika till Vasastans moderatstyrelse som kommer hem till mig 18.30. Ordföranden har önskat hemmagjorda bullar men jag har en känsla av att han var ironisk. Snabbkaffe med några delicatobullar är mer min stil.

Inga kommentarer: