söndag 10 februari 2008

I love christer

Det var bara att vända om när jag väl kom till Moderna Museet i lördags eftersom det visade sig att halva Stockholm också hade bestämt sig för att gå dit. Andra halvan befann sig på Ikea, visade det sig sen. Själv kom jag som vanligt hem med lite ljus, servetter och annat plock som så ofta blir resultatet av ett Ikeabesök.

Det har väl inte gått att undgå Melodifestivalen? Självfallet satt vi bänkade med vänner, chips och godis i lördags kväll. När väl melodi nummer 8 kom befann jag mig i extas. Låten "I Love Europe" var så dålig att den blev bra. Vilken låt!! själv tyckte jag att framförandet, texten och dansarna var det roligaste jag sett på länge så jag röstade två gånger på Christer. Crescendot kom när de plymprydda dansöserna fällde ut sina flaggprydda tygkjolar och Christer talsjöng "C’est magnifique", avslutningen blev så stor att jag stod upp och klappade händerna.

Underbart! Som det känns nu vill jag se honom i finalen i Serbien. I Love Europe kommer att bli kult och jag gillar schlager mer än någonsin.

Inga kommentarer: