fredag 8 februari 2008

Anna den gula och fula

Har under förmiddagen gjort en dragning om erfarenheterna från förra parlamentsvalet inför bland andra statsministern, ett par statsråd och ombudsmän och länsförbundsordförande i Sverige som deltog på moderaternas europakampanj. Tydligen reflekterade projektorn ett ljus mot mitt ansikte som gjorde att jag såg gul och sjuk ut samt att powerpointmallen med texten "nya moderaterna" lyste mot min bruna kavajjacka som dessutom var felknäppt. Det var flera som kom fram efteråt och undrade vad som hade hänt. Men sen såg de att jag ändå inte var gul...men däremot riskerar jag att numera går under namnet Anna den gula och fula

Så jag är rätt övertygade om att de allra flesta satt och funderade på om jag drabbats av gulsot under min föredragning snarare än att lyssna på min analys:-)

Inga kommentarer: