onsdag 12 december 2007

Tisdag i backspegeln

Har dåligt samvete för att jag inte hann blogga igår, men jag hade inte en sportslig! Igår höll jag igång från 06.45 då jag var i radiohuset till 20.30 då jag kom hem från riksdagen. Jag hann bland annat med att säga i radion att jag vill låna Petra Nordlunds nobelklänning eftersom den var bland de vackraste jag sett och skulle passa perfekt till mitt 30 års kalas nästa år. Jag hann också med att kommentera nobelmiddagen som porrig när jag syftade på ungtupp med tuppkorv:-)

Efter radion var det möte fram till lunch med min expertgrupp kring handlingsplanen mot våldtäkter där vi gick igenom utkastet. Vi ska ses en sista tredje gång och också skicka ut planen på remiss till ett antal experter som ännu inte varit delaktiga i arbetet. Jag är övertygad om att planen kommer att väcka stort intresse då den innehåller nya grepp och inte bara krav på samtycke.

Därefter blev det igår till att springa och köpa mat då jag och min kollega Oskar Öholm ansvarade för vår tisdagsträff med riksdagsgruppen. Hela eftermiddagen gick åt till att koka makaroner och rulla korv och steka köttbullar men det blev lyckat till slut. Hann hem för att äta rester för att sen somna vid 21.30 tiden i soffan. Så kan alltså en dag se ut. Jag grämer mig för att jag under gårdagen inte hann med att få ut nyheten om min skriftliga fråga till Borg eftersom medierna nu rapporterar om de illavarslande konsekvenserna av gränsen på 250 anställda för skattelättnader i tjänstesektorn.

Inga kommentarer: