måndag 10 december 2007

Bullbak och surgran

Helgen har varit enormt produktiv från min sida. Eftersom jag har förmånen att fira jul två gånger, en gång i London med min brittiska släkt och en gång i Sverige så infinner sig jul redan nästa helg. Det innebar att helgen fick gå till att shoppa julklappar. Designtorget har varit favoritbutiken på julklappsfronten i år där många klappar inhandlades.

Därefter var det middag med risgrynsgröt och vörtbröd i lördags då jag och några vänner också spelade Stockholmsspelet som faktiskt var riktigt kul! I går var det fortsatt julhandlande men jag hann också med att baka lussebullar och köpa samt klä granen.

På tal om gran så handlade vi den på Brunnsvikens trädgårdar vid Ulriksdal (eftersom vi är så tidigt ute så hittade jag inte granar i stan) och blev där utsatta för falsk marknadsföring. På en skylt utanför stod det "Kungsgranar, nu 350 kr (annars 450) lördag-söndag" Kanon, tänkte vi och inhandlade en praktfull gran. När vi sen skulle betala visade det sig att det var bara vissa, som tydligen skulle ha en liten svart lapp på sig, som kostade 350. Surt, särskilt eftersom alla var lika stora....det är som teknikbutikerna rear ut varor i sina annonser och när man kommer dit så finns det inga diskmaskiner för 999 kvar, typ. Brunnsvikens trädgårdar tappade iallafall två kunder i går.

Inga kommentarer: