fredag 7 december 2007

Idol och politik - funkar det?

Nej, bio får det bli på söndag. Ikväll ska jag ladda upp med idolfinal.

Tycker att Amanda ska vinna. Marie Picasso har en fantastiskt röst, men jag vill likna Amanda vid Amy Winehouse och Marie vid Lill-babs, jag tror nämligen att det är lättare att få ut Amanda ut i världen.

Jag funderar på hur det hade sett ut om vi hade haft motsvarande audition fast för politiker. Säg att man skulle efterlysa unga som under två minuter får hålla en politisk apell. Och i juryn skulle typ följande sitta:

Marita Ulvskog, politikens motsvarighet till Kishti kanske:-)
Göran Hägglund, han har så skön humor tycker jag
Solveig Tärnström, hon får vara den goda som säger snälla saker

Undra hur många unga som skulle söka? :-)

1 kommentar:

Magnus W sa...

låter lite som Riksteatern/JAMs Debattboxning som gick förra eller förrförra året. Dock är väl materialet till fredagskvällsunderhållning kanske inte lika rykande hett som Idol är. Misstänker att en bunt förbundsaktiva i de politiska ungdomsförbunden och kanske någon kommunpolitiker skulle bänka sig ner med chips och verkligen intensivt följa det...Tyvärr!