tisdag 20 mars 2007

Inte så dumt Gudrun

Ännu en sak jag inte trodde att jag skulle säga, men vad fasiken. Jag tycker att Gudrun är rätt ute. Som aktieägare har hon plötsligt förmågan att utkräva en större kvinnlig representation i bolagsstyrelserna. Hon väcker förhoppningsvis en björn som har sovit allt för länge och får igång den viktiga diskussionen om en ökad kvinnlig representation i bolagsstyrelserna.

Hon ställer krav som aktieägare. Det är betydligt bättre tillvägagångsätt än vad många andra vill, att vi ska lagstifta om kvotering eller positiv särbehandling.

Fler aktieägare bör använda sina röster och ställa krav. Själv äger jag tyvärr inga aktier förutom några pensionsfonder men det bör jag nog ändra på!

Sen ska det bli intressant att höra vad Gudrun egentligen sa i SVT:s dokumentär om Persson ikväll. Det låter helt galet... men jag är inte förvånad.

Inga kommentarer: