fredag 2 februari 2007

Talang

Jag sitter på riksdagen och ska fixa det sista inför nästa vecka. Jag reser till Berlin på söndag och deltar i en konferens om säkerhetsfrågor kopplat till mellanöstern. Egentligen bör jag göra tusen andra saker än att blogga men jag är så trött efter ett oerhört lyckat internat med riksdagsgruppen att jag är lite ofokuserad. Därför började jag läsa Dagens Samhälle och hittade ett fantastiskt roligt uppslag. Tidningen presenterar samtliga ordförande i kommunstyrelser, landstings- och regionstyrelser. De ställer samma frågor till alla, bland annat om vilken oanad talang de har. Följande personer är värda att notera i sammanhanget:

Huddinge, Bo Trygg (m) "Kan busvissla"

Lidingö, Paul Lindquist (m) "Kan vissla med öppen mun"

Hörby, Lars Ahlkvist (m..igen!) "Samlas mössband, har 218 av flottans band (hm..är det en talang?)

Västernorrland, Ewa Söderberg (s) "Ritar troll med pratbubblor"

Arjeplog, Bengt-Urban "Bubbe" Fransson, (s) "Kan sjunga turkiska Eurovisionslåtar"

Söderhamn, Eva Tjärnström (s) "Kan spruta eld"

Wilhelmina, Gunnar Hörnlund (c) "Härmar andra och luras när jag ringer"

Bollnäs, Evy Degerman (c) "Rensa avlopp"

Sen väljer jag att avsluta med ytterliggare en moderat, Jerker Swanstein "Det finns ingen - hela jag är en talang!"

För er som vill veta vem som har som talang att åka ökenskidåkning eller vifta på öronen uppmanas att läsa senaste DS

Inga kommentarer: