söndag 18 februari 2007

Service without a smile

Fikade med min kompis Anna idag. På Café Nero i Vasastan möttes vi av den mest otrevliga servitör jag mött på ett café. Han påminner mig om "the soupnazi" i TV-serien Seinfeldt. När jag var i New York förra året passade jag på att besöka soppköket som då var stängt. Men det fanns alla möjliga pressklipp uppsatta innanför dörren där kritikerna hyllade maten men var rasande på servicen. "Service without a smile", var en av rubrikerna.

När vår servitör nonchalant slängde kvittot över vår mat och fnös så kan jag bara konstatera att det är tråkigt att stället varken har service, smiles eller särskild god mat.

God soppa hittar ni förresten på Sibiriens soppkök på Roslagsgatan. De har "the soupnazi" som idol men har riktigt bra service iallafall.

Inga kommentarer: