fredag 12 januari 2007

Let´s Dance

Just nu kollar jag på TV4 succén Let´s Dance. Det är ingen dålig fredagsunderhållning, tvärtom är till exempel Yvonne Rydings dans fantastisk att titta på. Men det är lite synd om Ebba Hultkvist som varit kritisk till scenkläderna som hon menar är betydligt mer utmanande på tjejerna än killarna. Efter att ha sett hennes kläder ikväll förstår jag henne till viss del.....

Aftonbladet frågar Karin Stjärne, projektledare på TV4:

Är könsrollerna inom dansen förlegade? – Vissa dansstilar kan kännas lite förlegade. Där är ju mannen som en tjur och kvinnan som en cape. Men det där jämnar ut sig i längden.

Mitt eget motstånd mot pardans bara stärks mer och mer känner jag....

1 kommentar:

Carlsson sa...

Anna, kul att min favoritledamot börjar blogga. Spännande att se hur det går i riksdagen. Kör hårt!

Vad gäller styrdans så tycker jag det är snyggt, såvida det inte sker med Finlandsbåts- eller Göta Källare-inriktning.

Vad gäller klädval är det nog mest omsorg om tittaren. Jag menar, tänk om Lasse Brandeby i stället för Ebba Hultkvist hade haft något sexigt och vågat på sig! Hu!