söndag 14 januari 2007

Douglas och Fantomen

Jag kanske egentligen skulle kommentera Alliansens artikel i DN men den kan ni ju läsa själva. Istället väljer jag att lyfta Svenskans intervju med Gustav Douglas, affärsman och medlem i moderaternas partistyrelse. Han intervjuas om sina tidningsvanor och nedan finns en förkortad version:

Vilka tidningar har du på morgonen?
-Jag läser ganska grundligt Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet. Sedan ägnar jag ungefär två minuter åt Dagens Industri.

Två minuter?
-Ja, det är tiden det tar att läsa den tidningen.

Hur läser du de två andra tidningarna?
-Jag spar det bästa till sist, det vill säga huvudtidningen. Jag läser i regel kulturdelen först. Dels för att artiklarna där tar längst tid att läsa, dels för att Fantomen finns längst bak i kulturdelen i Svenskan. Jag är förövrigt oerhört sur på måndagarna för då finns inte Fantomen. Ett himla sätt.

Fasiken vad skön han är!

Inga kommentarer: