torsdag 10 januari 2008

Annas betraktelser

Aj vad det var fylla på Grammisgalan i går (jag var inte där men följde det på TV) och aj vad Amanda Jensen sjöng falskt, och jag som tror på henne så mycket!

Överraskande besked från George W Bush som uttalat sig om att han tror att en överenskommelse om fredsavtal kommer att äga rum inom hans återstående presidentskap, inom 12 månader således. Jag hoppas att han har rätt. Det var rätt spännande att se när palestinierna gjorde en "kupp" när de satte upp Yasir Arafats porträtt ovanför Bushs huvud på presskonferensen.

Fildelningsdebatten fortsätter och nu slåss många om att få vara företrädare för frågan eftersom den antagligen ses som strategiskt rätt. Annat var det för några år sedan men jag är ändå glad att debatten nu har kommit i gång. Särskilt när det handlar om ideologi.

Det var inte ideologi som gjorde att McCain vann i New Hampshire, valundersökningar visar att han vann pga sina personliga egenskaper och inte pga hans sakpolitiska agenda. Karaktärsdrag ska inte underskattas och jag är övertygad om att detta också kommer att bli allt viktigare också i svenska val.

Inga kommentarer: