torsdag 20 december 2007

När temperaturen är hög uti kroppen

Ann-Charlotte på Expressen skriver fyndigt idag om avsaknaden av politiska julkort. Själv skickade jag förra året privat men fick inga tillbaka så i år gör jag som alla andra och skickar elektroniska kort (känner ni också av en viss bitterhet här?)

Till riksdagen har jag däremot fått en hel drös med kort från bland andra Sven Otto Littorin, statsministern, borgarråden i Stockholm och en hel del militärer som uppenbarligen är bra på det där med julkort, anledningen är att jag är suppleant i Försvarsutskottet. Jag har däremot inte fått något julkort från LO, Metall eller AMS.

Har roat mig under förmiddagen med att titta på debatten i kammaren där vänsterpartiet vill lägga ner Konjunkturinstitutet. Inte klokt! Bara för att de gör bedömningar att för höga krav i avtalsförhandlingarna ger lägre sysselsättning och lönenivåer på sikt och att regeringens politik bidrar till fler nya jobb så menar de på fullt allvar att de är en kampanjmaskin för regeringen. Istället handlar det om sund ekonomisk analys som många skulle skriva under på. Stefan Atterfall från Kd var mycket bra när han poängterade att "det är som att vänsterpartiet vill slänga termometern bara för att de tycker att den visar fel temperatur"

Inga kommentarer: