torsdag 13 december 2007

Moderater i luften

Mottagandet hos moderata kvinnor igår var överväldigande. Det kom så många att vi var tvungna att byta till en större lokal. Jag blev rörd av alla som kom fram efteråt och gav uppmuntran. Det gör det värt att vara politiskt engagerad! Jag blev också glad över att se alla driva kvinnor som kan bli våra nästa kandidater 2010 till riksdag, kommun och landsting. Det bådar gott för framtiden!

Idag har jag annars haft utskottsmöte, voterat och blivit intervjuad av Göran Pettersson som driver podcasting tillsammans med sin politiska sekreterare Jacob. Jag var grymt impad över deras lilla "studio" som de har satt upp och vi hade ett spännande samtal i 25 minuter. Göran och Jacob har hittat ett föredömligt sätt att använda de nya medierna på och jag tror att vi kommer att se fler ledamöter använda sig av podcasting framöver.

Inga kommentarer: