torsdag 13 december 2007

Claes i en snöboll

Var nyss ute och mötte upp Claes de Fair på Resumé/TV8 som jag känner sen gammalt. Anledningen var att han skulle få en present av mig och inte vilken present som helst utan en snöglob, ni vet en sådan där glob som det finns glitter/snö i och när man vänder upp och ner på den så singlar det vackert över en figur eller i det här fallet ett foto. Det var nämligen en fotosnöglob som man själv kunde sätta in ett foto i.

Jag var egentligen inte alls ute efter en sån när jag slötittade efter julklappar på Urban Outfitters i söndags, men så när jag passerade en hylla med snöglobar hajade jag till och var tvungen att gå tillbaka en gång till. I en av snögloberna satt ett foto, perfekt utskuret, av Claes! Döm om min förvåning! ingen annan glob hade ett sådant foto så det var givet att jag skulle köpa den. Som tur var var det jag som köpte den och att jag visste om att det var Claes på bilden.

När jag entusiastiskt berättade för expediten att jag kände mannen på bilden såg hon på mig som att jag var störd, vilket är förståeligt. Men idag bekräftade Claes att det verkligen ÄR han, och vi båda skrattade gott och förstår ingenting hur hans foto hamnade där. Men roligt var det iallafall...och synnerligen skumt.

Inga kommentarer: