torsdag 20 september 2007

Överlämning

Kyrkan har fått panik och vill vara PK. Tydligen avråder de kvinnor att bli överlämnade av sina fäder. Gammaldags säger många men jag tycker att det hela är löjligt.

Snarare handlar det om att en del kanske ser en symbolik i att bli överlämnad av sin familj. Sen om det är mamman eller pappan eller systern som gör det borde inte spela någon roll. Starka kvinnor klarar sig givetvis själva men för egen del ser jag mer överlämnandet som en tradition. Själv blev jag överlämnad av min pappa men ser mig varken som svag eller förtryckt.

Jag vet också dem som har haft manliga tärnor. Bra så.

På tal om bröllop. Jag är förresten med i Svensk Damtidning för första gången, som gäst på ett bröllop...där bruden också blev överlämnad av sin far.

Inga kommentarer: