torsdag 27 september 2007

Cirque Du Soleil

Sitter med förberedelser inför morgondagen då jag ska medverka på SACOs seminarium om arbetsförmedlingarnas framtid. Ju mer jag sätter mig in i andra länders system, ju mer känner jag att det är dags att bygga ett ny förmedlingsmarknad som inte handlar om att det är AMS som sköter upphandlingen. I Australien gav man alla aktörer lika möjlighet att förmedla arbeten vilket resulterade i att den statliga arbetsförmedlingen försvann när den inte klarade sig efter den andra upphandlingen. Intressant.

Ikväll sitter jag i Globen och njuter av det fantastiska skådespelet Cirque Du Soleil . Jag såg en föreställning i Las Vegas för ett par år sedan och blev såld. Nu hade jag tur att få biljett till en extrainsatt föreställning och vill ni se ett smakprov så gå in på deras hemsida.

Inga kommentarer: