söndag 19 augusti 2007

Söndagslunk

Började dagen med visning på auktion men solen gjorde att jag valde promenad på Djurgården. 25 000 var samlade till utomhuskonsert, vilken känsla det var att promenera i det fria med klassisk musik live!

Annars har jag planerat mina resor, vilket kommer att uppta nästa hela vecka. Jag ska vara utomlands dels privat men också via riksdagen och är borta nästan en månad. Jag måste ha fyra olika packningar och allt måste vara klart till på lördag eftersom jag reser på söndag.

Nu kommer snart Anna hem till oss och jag ska bjuda på italienskt. Jag köpte en kokbok som innehåller allt jag gillar i matväg, Mellan hjortron och oliver, heter den. Tessa Kiros som författaren heter är född i London av en finsk mamma och en grekcypriotisk pappa. Familjen flyttade till Sydafrika när hon var fyra och vid 18 års ålder började hon sin resa runt om i världen och idag är hon gift med en italienare. Hade som mål att laga någon av rätterna i helgen men det blev aldrig av. Många av rätterna kräver en del tid och planering men ambitionen är iallafall att under hösten laga en del av hennes recept.

Inga kommentarer: