onsdag 13 juni 2007

Partiledardebatten i morse var intressant och Fredrik gjorde en riktigt bra insats även om jag tyckte att även Mona också presterade bra sin första partiledardebatt i kammaren.

Sen träffade vi Sven-Otto Littorin och departementet. Han berättade vad som är på gång och redogjorde för att siffrorna är oerhört positiva när det rör hur många som kommer i arbete. Något som nämndes i debatten imorse och som även tagits upp tidigare var hur långtidsarbetslösa ungdomar klarar sig. Faktum är att den gruppen minskat med nästan 10 000 personer sedan förra året om vi ses till totalen. Men, eftersom de gått från program till öppen arbetslöshet så kan siffrorna vara missvisande. Alltså, vi ser en minskning av långtidsarbetslösa ungdomar vilket är bra!

Hann också med en lunch med Johan Forssell som är stabchef på statrådsberedningen. Det är inte ofta jag hinner med att luncha med dem som jobbar på departementen men det ska det bli bättring på till hösten.

Jag ska försöka att hinna till Skattebetalarna under eftermiddagen för sen har jag ett möte med en karriärrådgivare på Stockholms universitet. Jag ska också under kvällen på Shenet som har en riktigt spännande aktivitet ikväll då vi ska lära oss mer om Skiss.

Skiss
Samtidskonstnärer i samtidssamhället, är en satsning med fokus på att finna metoder för hur konstnärer och arbetsplatser kan samarbeta i personal-, hälso- och utvecklingsarbeten.Skiss är en satsning som ägs av Folkrörelsernas Konstfrämjande och drivs tillsammans med olika partners. Projektet pågår år 2005-2009 och omfattar olika verksamheter i hela landet.

Inga kommentarer: