fredag 1 juni 2007

Oj oj oj

Ja..vad ska man säga om dagens DN Debatt. Behöver jag säga att jag inte håller med?

"Vi anser att förslaget strider mot det biologiska faktum att äktenskapet i grunden är en institution som syftar till reproduktion"

Dels är det ett slag i ansiktet på alla homosexuella men också mot oss som gifta som inte har barn. Är jag en sämre kvinna som inte ser till att bli gravid direkt efter bröllopet? Nej, det är jag självklart inte. Mina underbara, fantastiska homosexuella vänner är också goda människor som givetvis ska ha samma rättigheter som andra.



På tal om debatt, min egen debatt om LAS gick inte alls bra igår. Trots att jag verkligen var inläst på fakta och statistik så framkom det inte, tyckte jag. Debatten kan ses på riksdagens hemsida. Jag ska försöka att inte älta detta för mycket...

I eftermiddag efter voteringen reser jag till Skåne och Köpenhamn för att på måndag åka på konferens om den Europeiska Social Fonden i Hannover. Jag har datorn med mig och får se till att blogga därifrån

Inga kommentarer: