fredag 8 juni 2007

Hot hot hot!

Idag har jag ätit lunch med Hanna på Jusek. Det ger mig så mycket att träffa personer som har tänkt ett steg längre. Vi diskuterade hur vi kan gå vidare med att utveckla karriärcenters på högskolorna och vilka förändringar som krävs för att glappet mellan arbetsliv och högskola ska minska. Jag fick med mig bra material som jag ska läsa samt att jag försöka driva på i frågan. Jag ska också se till att tala med mina kollegor i utbildningsutskottet.

Idag har jag också haft möte med Stockholmsförbundet (m) för att berätta vad jag gör i riksdagen och vilken hjälp jag skulle önska från dem. Jag förmedlade att jag gärna vill komma och tala för våra medlemmar om vad som händer inom arbetsmarknadspolitiken och jämställdhetspolitiken. Förhoppningsvis har vi också en utbildning om detta under hösten. Vi behöver stärka våra medlemmar och kampanjare så att de är kunniga om att vi nu uppfyller vallöfte efter vallöfte till våra väljare.

Nu ska jag hinna med att läsa på om jantelagen för jag ska tala för Svenska Miljöinstitutet på tisdag. Jag vill inte bara krossa jante, jag vill gräva ner och begrava den en gång för alla! (brutalt va?:-)

Ikväll träffar jag min kompis Sofia för att höra hur regeringsfesten var igår.

PS: jag är så glad att höra att Carl Bildt kommer att kritisera Kina vid deras möte. Vi kan inte behandla Kina som vilken handelspartner som helst. Deras dagliga brott mot mänskliga rättigheter kan inte mötas med tystnad. Heja Carl!

Inga kommentarer: