torsdag 17 maj 2007

Kristi Flygare

Det är kusligt öde i riksdagshuset. Inte så konstigt eftersom det är Kristi Himmelsfärd men jag måste få undan en massa dåligt samvete.

Arbetsbelastningen i maj är extra tuff eftersom allt ska hinnas med innan riksdagen stänger (typ från midsommar till 16 september) Det innebär inte att riksdagsledamöter har semester tills i september men jag förstår fortfarande inte riktigt poängen med att det är stängt så länge.
Jag ska försöka att ta ledigt under juli iallafall. Det är inte ofta jag har haft semester på sommaren men i år ska det bli av.

Två artikeltips:

Björn Ulvaeus m.fl skriver på Expressens debattsida idag om religionsfrihet. De väcker en intressant fråga, nämligen...

Tillför begreppet i dag någon mänsklig rättighet som inte redan skyddas av övriga rättigheter?

Sen kommenterar min käre kollega Tomas Tobé spelmonopolet i VA


Inga kommentarer: