onsdag 9 maj 2007

Armenien dag 2

Jag ar nu i Armenien, ett land som fortfarande ar mycket fattigt men som har en kraftig tillvaxt och pa senare ar har fattigdomen minskat betydligt.

Jag ar tacksam att vi kom fram efter en bisarr flygresa dar personalen pa planet till Jerevan kedjerokte hela resan och sprayade toalettspray (mycket bra i narheten av tandare) for att minska doften. Efter ett tag markte andra att det var ok att roka och bakre delen av planet dar vi satt forvandlades snabbt till ett rokrum!

Jag aker bland annat med Fredrick Federley som har haft en minst sagt hektisk tid med alla journalister som ringer och vill fraga honom om hans uttalande i Plaza Kvinna. Jag kanner inte direkt igen bilden av Fredrick som en partydrogande glamourstureplans brat som vissa beskriver honom som....

Hur som, snart borjar konferensen som pagar i tva dagar innan vi ska ut pa overvakning. Tills dess ska jag fortsatta att lasa pa om detta facinerande land och forhoppningsvis kan jag beratta mer nar jag kommer hem

Over and out

Inga kommentarer: