måndag 14 maj 2007

Arbetaren

Nu är jag tillbaka i Sverige igen efter att ha fått uppleva ett val som iallafall under valdagen var korrekt som jag såg. Jag har massor att berätta men jag återkommer inom kort om detta eftersom jag snart ska ha dagens första möte.

Jag har precis läst intervjun med mig i tidningen Arbetaren som i det stora hela fick fram mitt budskap men såklart lite tillspetsat. Jag tycker till exempel inte att vi kan kalla dem som arbetar med hushållsnära tjänster för pigor, men det nämndes aldrig. Jag sa också att vi nu minskar marginaleffekterna, inte ökar som det står i artikeln men jag har ringt in och bett dem göra en rättelse för som tur var så finns ju allt på band.

Sen sa jag också att anledningen att löneskillnaderna är större mellan män och kvinnor i den privata sektorn jämfört med den offentliga beror på att majoriteten av de som arbetar i offentlig sektor är kvinnor, så det är inte så konstigt. Men som sagt, med dessa undantag så var jag nöjd med artikeln som täckte nästan hela mittuppslaget.

Nu ska jag äta lunch, sen ska jag förbereda kvällens insats som utbildare för hur man skriver insändare för våra moderater i City och Vasastan.

Jag återkommer med en lång rapport om Armenien...

Inga kommentarer: