måndag 9 april 2007

Jag lever

Vilken hemsk påsk det har varit. Det som skulle ha varit ett långt och skönt påsklov ute på landet blev till feberfrossa i nästan en vecka. Nu är jag nästan helt frisk vilket känns jätteskönt. Jag tror jag vet vem jag blev smittad av, fredagen innan påsk hälsade jag på en moderat tjänsteman som fortfarande var sjuk och snuvade rätt rejält. Såklart skulle jag sätta mig och vara social. Jag är arg på mig själv men också på dem som går sjuka till jobbet. Sen har jag lyckats spilla smör på min nya fina skinnjacka, innan jag ens har använt den och fläcken mitt på går inte bort.

Jag har inte ens orkat blogga, det har funnits nyheter som jag velat kommentera. Som barnet som inte får heta Metallica, det är klart att hon bör få heta det! Metallica är betydligt mycket snyggare än Bert-Åke till exempel! Jag undrar hur de gråa byråkraterna ser ut som sitter och bestämmer vad barn inte får heta. De heter säkert namn som Inga-Britt och Pär-Lennart.

Imorgon ska jag försöka att möta veckan med ett leende trots att jag känner mig lite bitter:-)

Inga kommentarer: