torsdag 19 april 2007

I love Maud!

Efter en fantastiskt trevlig tillställning kommer jag hem alldeles upprymd. Maud höll det bästa talet jag har hört från en politiker - någonsin! Det fanns känsla, det fanns vilja och det fanns ambitioner. Hon var också mycket personlig och jag blev faktiskt rörd till tårar när hon berättade om hennes familj som utvandrade till Amerika för en bättre framtid. Temat kanske jag ska nämna också...det handlade om integration i näringsliv, akademi och politik.

Arrangemanget hölls i regi av företaget Storken och Almega och jag förvånad över hur många spännande människor som hade tagit sig till Kista. Jag satt bland annat vid samma bord som Signild Arngegård Hansen, Svenskt Näringsliv och Jonas Milton, Almega och Eva från Sacos studentråd var också där samt Företagarnas nya ordförande.

Men som sagt, Maud var otrolig och efter ikväll har jag blivit en av hennes största och hängivaste fan. Här har vi en kvinna som menar vad hon säger!

Jag hade också möjlighet att tala med en man från Iran som är professor vid Linköpings universitet och som utvecklat en termos som kan hålla en fyra gradig kyla under flera månaders tid. Den används bland annat för att frakta vaccin till tredje världen och har bland annat utvecklats med teknik från rymdteknikutvecklingen - ett bra exempel på att det finns vinster med rymdforskning.

Inga kommentarer: