torsdag 22 mars 2007

Torsdag

Almegaseminariet om lönebildning var riktigt intressant imorse, synd bara att det var så få där. De står för en ständig idéutveckling och idag diskuterade vi fördelarna med indiviuell lönesättning framför solidarisk lönesättning. Almega har fler frukostklubbar i riksdagen framöver och jag hoppas att fler tar chansen att gå dit.

Nu funderar på vad jag ska säga när jag åker till Cadenabbia i Italien imorgon. Temat är Conference on Baltic Sea Cooperation och vår informationschef Pär Henriksson åker samt vår landshövding Per Unckel. Anförandet ska beskriva frågor som är viktiga för svensk politik just nu. Det jag kommer att lyfta fram är främst arbetsmarknadsfrågor och miljöfrågor. Eftersom allt är på engelska krävs det förberedelser, jag är livrädd för att uttala fackförening fel:-)

Inga kommentarer: