torsdag 15 mars 2007

Ärtsoppedagen

Snart är det votering. Jag sitter med papperen om de kommunala teknikskolorna som jag ska debattera senare i eftermiddag. Maud Olofsson kommer dit och håller anförande också.

Min hållning är att det är positivt med verksamheter som uppmuntrar kreativitet och entreprenörskap. Men, det viktiga är att det blir mer av detta i det ordinarie utbildningsväsendet. Kommunala Teknikskolor är en fritidsverksamhet och är ett bra komplement till skolan. Jag vill dock se mer företagsamhet på schemat och fler entreprenörer som kan komma in och föreläsa.

Expressen är riktigt roliga idag när de på andra sidan har en kommentar om varför Bodström inte syns och attackerar Beatrice Ask? Två vargar har ju rymt! Varför ryter han inte som han brukar?

Hinner inte med lunch utanför riksdagen så idag blir det ärtsoppa med pannkakor i riksdagsmatsalen, det äter jag nästan varje torsdag.

Inga kommentarer: