fredag 2 mars 2007

Lena och Orup

Nu är det snart dags att träffa Liselott Florén, en av cheferna på moderaterna. Vi ska diskutera det seminarium där jag är moderator under den kommunala rikskonferensen i nästa vecka.

Det blir ett par möten till men sen är det dags för Lena och Orups krogshow! Vi är ett gäng tjejer som ska få en nostalgitripp under kvällen då vi kan sjunga gamla goda hits. Både Orup och Lena fanns representerade i min LP-samling på 80- och 90 talet. Det var tider det!

Det är helt galet jag vet, men jag har uppträtt som Orup i Radio Upplands talangjakt när jag var liten. Låten var "Min mor sa till mig". Jag hade ingen bakgrundsmusik så uppträdandet innehöll också rätt pinsamma nynnande från min sida när jag försökte efterlikna gitarrsolon.

Jag beslutade mig om att delta två timmar innan sändning. Uppträdandet skedde live på Stora Torget i Uppsala. Vann? Självklart inte. Året efter försökte jag ta revansch som Roxette men jag vann inte då heller. Sen slutade Radio Uppland med talangtävlingarna. Tur var väl det.

1 kommentar:

Fia sa...

Fantastiskt roligt med talangjakten. Och jag vet ändå att du kan sjunga de mest otroliga visorna. Favoriten är "Carola". Hurra för dig, hoppas det blir en härlig kväll!/Fia