måndag 5 mars 2007

Hela Sveriges moderaterna

Det är rubriken på seminariet jag modererar. Fasiken vad roligt det är att vara på andra sidan panelen. Att få ställa frågor. Kanske ska jag utbilda mig till journalist efter att jag suttit i riksdagen.

Nästa vecka börjar mitt panelmaraton. Fem paneldebatter på sex dagar, vid sidan av mitt seminarium om våldtäkter. Debatterna kretsar kring arbetsmarknadspolitik och vikten av entreprenörsskap. Då sitter jag på andra sidan panelen.

Iallafall, seminariet jag är moderator på handlar om hur vi kan vinna nya väljare bland kvinnor, utlandsfödda svenskar och ungdomar. En fråga jag kommer att ställa till Birgitta Wistrand, mentorskapsguru är "När du tror du att moderaterna kommer att få sin första kvinnliga partiledare?" Vill ni veta svaret? Besök seminariet.

Inga kommentarer: