tisdag 20 mars 2007

The Governator

Jag läste på Aftonbladet att Fredrik Reinfeldts förebild är Arnold Schwarzenegger. Jag har "träffat" (läs sett) honom utanför hans kontor i Guvernörshuset i Sacramento när jag var där och kampanjade för ett par år sedan.

Jag hörde att han fanns på plats och satt i möte bakom de gigantiska dörrarna till hans kontor. Jag beslutade mig att vänta ut honom tillsammans med två skolklasser som var där på studiebesök. Efter ett tag kom han ut, han var betydligt mindre än vad jag trodde. Det var riktigt häftigt att se honom, Arnold! The Governator!

Hur som, en liten kille vågade sig längst fram mot vakterna, sträckte ut ett block och frågade med ljus och späd stämma:

- Please, Mr Governor. Can I have your autograph sir?

Åh vad sött tänkte jag. (nä...nu ljuger jag...Jag tänkte att...åh, det vill jag också ha!)

Då sträckte Arnold fram handen och manade till lugn. Som att det han snart skulle komma att säga var av yttersta vikt.

- Yes, listen up children! You can by my autograph in the souvenir shop!

Plötsligt blev han än mindre, iallafall för mig och de andra besvikna barnen

Inga kommentarer: