onsdag 14 februari 2007

Vitryssland

Jag och min duktige kollega Christian Holm är initiativtagare till Vitrysslandföreningen som vi nu startar upp i riksdagen. Det finns en rad olika föreningar i riksdagen - allt från jakt och fiskeklubben till olika länderföreningar.

Under sitt inledningsanförande berättade Carl Bildt idag att Sverige ska öppna en ambassad i Vitryssland, något som är mycket välkommet. Jag och Christian hade i eftermiddag möte om läget i landet och vilka aktiviteter vi kan förväntas föreslå till den styrelse som snart är på plats. Det känns bra att kunna bidra i demokratiarbetet.

Innan jag åker hem ska jag skriva verksamhetsrevision för MUF Stockholm där jag sitter som verksamhetsrevisor. Det finns enbart gott att säga. Jag har aldrig sett en sådan bra kampanj som den MUF Stockholm genomförde i valet.

Inga kommentarer: