lördag 10 februari 2007

Äntligen konst!

Idag ska jag på konstmäsan, något jag sett fram mot hela året. Det har hänt att jag varit där två dagar i sträck för det finns så många konstnärer att samtala med och så många tavlor att njuta av.

Jag försöker ofta gå på konstutställningar eller gå på auktioner. För ett par år sedan innan auktionshysterin hade börjar var det rätt ovanligt med unga tjejer som sprang på auktioner. Det blev efter ett tag naturligt att vi började känna igen varandra. Vid ett tillfälle fick några nys om att jag ropat in en tavla..

"Åh, vad spännande Anna. Låt se vad du ropat in. Den konst du köper speglar dig som person, så det ska bli kul att se vad du köpt!"

Javisst sa jag och hämtade min nya coola oljemålning med punkare på. Det var rätt roligt att se deras min..

"Nåja, sa de. Du får iallafall tillbaka pengarna för ramen"

:-)

Jag länkar till konst jag gillar mest!

Johnny Acosta (I love!, en dag ska jag ha en tavla av honom)

Amanda Mendiant (målar underbara kvinnor)

Ian Rusth (omöjligt att få tag på tavlor från honom)

Inga kommentarer: