onsdag 6 februari 2008

Valrörelse

Efter en intensiv dag under gårdagen är jag tillbaka i ett lugnt riksdagshus. Alla är hemma i sina egna valkretsar och kampanjar men jag har massor av pappersarbete som inte kan vänta.

Gårdagens besök i Uppsala var intressant men givetvis också valvakan på Timbro som jag besökte fram till midnatt. Då hade jag enbart tagit del av West Virginias och Carliforniens resultat men en sak var säker, det var skönt att träffa andra republikaner.

I dagar då hela regeringen går ut och stöttar demokraterna och tidningarna hyllar Hillary och Obama börjar man undra om man är den siste svenske republikanen, men så är det givetvis inte. Det visade inte minst alla de smarta och pålästa personerna igår. Per Gudmundsson fungerade som moderator och fick samtalen att bli både proffsiga, roliga och intressanta. Medverkade gjorde bland annat Niklas Nordström, Agneta Dreber och Dick Erixson. Jag måste erkänna att amerikanska val ger underhållning och spänning till vardagen och jag hoppas få möjlighet att följa valen under hösten. Står det mellan Hillary och McCain vinner McCain, det är jag beredd att satsa många slantar på. Därför kan det finnas anledning för vissa ledande politiker att vara försiktiga i sina uttalanden om vilka de stöttar, det finns nämligen en stor chans att de kommer att få samarbeta med deras motståndare efter november....

Inga kommentarer: