söndag 27 januari 2008

Övergångar

Efter ett lyckat besök i Oslo där jag både hann med anförande, presskonferens och verksamhetsbesök har helgen ägnats till att umgås med vänner.

Efter demokraternas primärval i South Carolina är jag glad att det var Obama som vann och spänningen stiger nu helt klart inför supertisdagen den 5 februari. En sak är tydlig, Obama har en förmåga att mobilisera stora väljarskaror och jag skulle gärna se att det står mellan honom och McCain i presidentvalet.

När jag ändå är inne på USA kan jag varmt rekommendera musikalen The Producers, som nu sätts upp på Chinateatern. Jag såg den i New York för ett par år sedan och det var bland det roligaste jag sett. I Sverige är den mest känd som den Mel Brooks producerade filmen "Det våras för Hitler".

Någon det inte våras för är Nuder. Jag delar Federleys åsikt om att han var en tillgång för oss i Alliansen, men vi får inte glömma att vi fortfarande har Marita.

(Anna - som inser att ovanstående inlägg har övergångar likt nyhetspresentatörerna på TV4 vilket jag ber om ursäkt för:-)

Inga kommentarer: