tisdag 22 januari 2008

Riksdagstisdag

Började morgonen med att kommentera nyheter i radio Stockholm, vi hann med att avhandla allt i från sorkkyssar till Pakistans inrikespolitik. Därefter hann jag snabbt ta mig till riksdagen för att möta rundabordsgruppen igen för ett, antagligen, sista möte. Vi har fortfarande arbete kvar men tack vare tekniken behöver vi inte alltid träffas fysiskt. Många av dem som finns med i gruppen bor inte i Stockholm och behöver flyga och resa långt med tåg.

Jag hann också med att möta Jörgen som har bjudit in mig att delta i en grupp som ska avhandla frågan om ett lagligt internet tillsammans med en mindre grupp företrädare från näringslivet, intresseorganisationer m.fl. Det känns som ett seriöst och bra upplägg också.

Sen var det givetvis riksdagsgrupp, vi får inte berätta om vad som avhandlas under dessa möten men det är två timmar där ledamöter har möjlighet att ställa frågor och diskutera. Varje tisdag träffas vi, och ofta är det den enda tiden i veckan förutom voteringar som man ser alla. Vi sitter ju i olika byggnader, arbetar i olika utskott och bor utspritt så det är klart att det är svårt att få alla att samlas.

Ah! Nu fick jag samtal om skjuts hem...dags att dra. Det innebär inte att arbetsdagen är slut, jag har alldeles för mycket kvar så det blir att jobba med bärbara framför datorn. Men först, en sväng till söder för att hämta upp spansk tapas.

Inga kommentarer: