söndag 23 december 2007

God Jul!

Avslutade riksdagsarbetet med att lyssna på debatten om gasledningen där miljöministern glänste i debatten. Det är märkligt hur oppositionen försöker att driva att riksdagen ska ta ställning till gasledningen innan miljökonsekvensbeskrivningen är genomförd. Det är som att votera om en fråga och SEN tillsätta en utredning om hur beslutet skulle ha fattats. Per Bylund från miljöpartiet var rätt rolig när han läste julrim. Det är så man ser till att bli citerad från debatter.

Nu är iallafall alla klappar inhandlade och jag är hos familjen nu och ska snart äta julbord. Jag kommer inte att blogga lika intensivt under julen eftersom jag har insett att det är Astrid Lindgren filmer som nu visas på vår TV och inte nyheterna, vad gör man inte för barnen!

Jag vill önska er alla en mycket trevlig jul. Jag återkommer efter dopparedagen!

Men, först ett avslutande rim från min sida:

Alf Svensson är arg på regeringens strävan
Att fixa jobb, verkar ge honom bävan
Han bör under julen sig ta en lur
Så att han inte fortsätter att vara så sur

För Alliansen ger oss en tusenlapp mer
Varje månad pengarna slantas ner
För att sen inte tala om jobben som skapas i massor
och som sänker avgifterna till våra a-kassor

Nu skänker vi Fredrik och alla som styr
som strävar vårt bästa med tuffa bestyr
En god jul vi tillängna dem
Med julefrid och lugn i deras hem

Inga kommentarer: