fredag 2 november 2007

Orminge

Jag minns ett dop för ett par år sedan. Det skulle vara fin picknick efteråt och jag lastade ner vår fina picknick korg från Bruka i bilen. När vi sen, på väg till dopet, insåg att vi helt missat att köpa något till korgen blev det att tvärnita framför Ormingegrillen.

Efter det vackra dopet samlades vi på en äng utanför kyrkan. Bredvid oss satt några av Sveriges mäktigaste under 40 och dukade upp med kristallglas och champagne. De utdelade givetvis beundrande blickar mot vår vackra picknickkorg. Men döm om deras förvåning när de såg vad vi packade upp - grillbricka med mos och pommes.

Men några ostron senare lutade de sig mot vårt håll och frågade om de ändå inte kunde få några av de ljuvligt doftande pommes frites:-)

Idag ska jag åter till Orminge. Men för att delta på elitutbildningen Unga Moderater där jag ansvarar för ledarskapsutbildningen. Jag har bjudit in vd:n på Junibacken som är kunnig inom ledarskap och talar för gruppen under morgondagen.

Efter lunch talar jag inför en grupp här på riksdagen om arbetsmarknadspolitik, jag har knappt hunnit förbereda mig och här sitter jag och bloggar!

Inga kommentarer: