tisdag 16 oktober 2007

Tisdag

Idag har jag tillbringat hela dagen med ett riktigt spännande seminarium om ungdomsarbetslöshet. Jag ställde en fråga till IFAU om vilka arbetsmarknadspolitiska program som de ansåg har gett positiv effekt samt vilka utbildningar som inte fungerat. Jag fick svaret att i stort sett all arbetsmarknadspolitisk utbildning kan sägas ha varit misslyckad under 90-talet. Intressant...

Patrik Björck (s) i utskottet sa också under hearingen att andelen långtidsarbetslösa ungdomar mångdubblats men där rättade Bo Bylund honom med anledning av samma resonemang jag skrev om på bloggen igår.

Min motion om moms för cateringföretag har förresten uppmärksammats i tidningen Restauratören

Snart blir det gemensam Alliansriksdagsgrupp och därefter mingel men jag hinner nog inte det för ikväll ska jag diskutera regelhinder med ett antal företagare där även Tomas Tobé och Sofia Arkelsten medverkar.

Inga kommentarer: