onsdag 10 oktober 2007

Onsdag

Idag har jag och Kalle Larsson (v) träffat utländska journalister på besök i Sverige. Vi talade om jämställdhetsfrågor, dels hur vi internt arbetar i våra egna partier men också i riksdagen. Det var mycket vi var oense kring men vi delade också insikter.

Jag har fått ut en seminarieinbjudan om entreprenörskap och invandrare som jag arrangerar i samarbete med Luciano från socialdemokraterna och ALMI samt IFS rådgivningscenter. Nyföretagandet växer så det knakar just nu och har gjort så en längre tid. Men samtidigt vet vi att skillnaden för företagare av svenskt ursprung och entreprenörer med invandrarbakgrund är alltjämt stora. Det här seminariet ska handla om detta: om alla hinder på vägen, men också om alla möjligheter som ökat nyföretagande innebär.

Klockan 16 blir jag intervjuad igen, den här gången om näringspolitik. Ska försöka att hinna ta mig till tankesmedjan Timbro ikväll för jag saknar de ideologiska diskussionerna (om marknadshyror tex.:-). Imorgon reser jag till Kiruna med en rad unga politiker för att besöka bland annat LKAB. Kommer hem på fredag.

För att vara en sk. plenifri vecka tycker jag att det har varit väldigt mycket den här veckan.

Inga kommentarer: