måndag 29 oktober 2007

Efterstämning

Däckade i soffan i går efter att jag kom hem från Gävle. Det var en bra stämma på alla sätt och jag upplever att moderaterna tar fortsatta steg för att utveckla politiken, även om jag inte höll med om alla beslut.

Spelmonopolet var mer en symbolfråga, stämmoombuden behövde en seger. Könsneutrala äktenskap var också en förutsättning för att moderaterna ska upplevas som ett modernt parti i tiden. Jämställdhetsdiskussionen var rätt konstruktiv förutom att jag kan tycka att det blev en märklig debatt. "Vi ska inte tala kollektiv och grupper", sa MUF. Men hallå? de representerar en intresseorganisation för ett kollektiv - gruppen ungdomar:-)

Men Niklas Wykman imponerade och jag är stolt över MUF och ser fram mot deras fortsatta agendasättande.

2 kommentarer:

Edvin Alam sa...

Efter att ha tittat på stämman över SvT24 så är jag glad över att du sitter i riksdagen!

Anna König Jerlmyr sa...

Tack darling!