fredag 19 oktober 2007

Debatt

Fredag eftermiddag och jag sitter med en powerpointpresentation inför att jag ska tala för moderata medlemmar imorgon förmiddag.

Annars har jag i morse deltagit i debatten om sexualbrott där jag framförde en rad olika åtgärder mot våldtäktsbrott som inte handlar om att skärpa lagen. Bland annat vill jag se att fler unga sexualförövare får behandling, bättre kvalitet i utredningsarbetet och forskning om bakomliggande orsaker till sexualbrott.

I går kväll utbildades jag för att bli volontär inom polisen. Jag kommer att fortsätta att gå utbildningen vid ett antal tillfällen och sen få möjlighet att hjälpa till med brottsförebyggande arbete. Jag ser det som att jag tar personligt socialt ansvar i arbetet med att öka tryggheten på gator och torg.

Inga kommentarer: