måndag 24 september 2007

Esbri

Tillbringade dagen på Esbri - insititutet för entreprenörs- och småföretagarforsknings 10 års jubileum. Träffade på Eva från Saco Studentråd, Anna från Saco och Maria från Shenet. Esbri samlar politik, näringsliv och forskning på ett mycket bra sätt och jag var förvånad över hur få politiker som fanns på plats.


Inser att jag har knappt två veckor att skriva motioner och jag kommer knappt att hinna skriva något denna vecka. Tar tacksamt emot tips och uppslag på vad jag ska skriva om. Vi har en motionspolicy om att inte skriva motioner i eget utskott samt inte skriva motioner som påverkar budgeten. Jag inser att allt jag skulle vilja skriva om kostar och påverkar mitt eget utskott men det vore väl toppen om jag kan hitta åtgärder som sparar en massa skattepengar. Jag återkommer om hur det går.

Ekot har granskat riksdagsledamöternas taxiåkande. Jag reste under förra året för ca 5 900 kronor vilket kan låta mycket. Men, tyvärr framgår det inte att jag samåkte en del men att jag tog kvittot. Jag känner dock att jag kan motivera vartenda ett av mina kvitton vilket jag också gjort.

Inga kommentarer: