fredag 17 augusti 2007

Äntligen fredag!

Vilken vecka! Praktiken på Manpower har gett mig ovärderliga kunskaper i hur förmedlingsverksamhet, rekrytering och uthyrning fungerar. Jag har träffat dem som jobbar med att rekrytera VD:ar till dem som särskilt arbetar med dem som varit borta från arbetsmarknaden i mer än 10 år. Jag tänkte blogga mer imorgon om mina upplevelser på Manpower men företaget har under veckan mött mig med öppna famnar och gett ärliga, raka och kompetenta insikter om hur det är att arbeta inom bemanningsbranschen.

Jag känner mig taggat att under nästa år driva på för följande förändringar:

  • Slopande av fribelopp för lånedelen (hindrar unga att få erfarenhet och komma in på arbetsmarknaden)
  • Skapa en marknad för privata förmedlingar
  • Se till att de som jobbar inom bemanningsbranschen ska ha rätt till a-kassa, precis som alla andra!

Jag har en plan!

Inga kommentarer: