tisdag 3 juli 2007

Service - var god dröj

Nu bokstavligen strömmar det in inbjudningar till Almedalsveckan. Jag börjar bli riktigt uppbokad men det är viktigt att också ha lite luft mellan programpunkterna så att man har tid att träffa andra också. Jag åker på måndag och stannar tills på fredag. Sofia Arkelsten har varit snäll och fixat boende så vi bor tillsammans i en lägenhet.

Annars så har jag lovat en sågning av restaurangen M/S Gerda så här kommer den. I går var jag och min kompis Fredrik där och skulle äta middag. Båten som ligger på Norr Mälarstrand ligger fantastiskt vackert ute på en ponton (jag har förövrigt en förkärlek till pontoner, jag vill se mer av dem i Stockholms vatten!) Hur som helst, det tog iallafall ca 30 minuter innan vi fick någon meny och det verkade knappt vara någon som jobbade där. Det var bara en massa kids som sprang omkring och serverade mat men som inte kunde ta beställning. Sen fortsatte de att strula och när vi till sist fick beställa mat hade det gått så lång tid att vi nästan funderade på att gå. Maten var sisodär och det var rätt höga priser. Personalen hade nog inte hört talas om ordet service och sen tappade bort vår nota. Inget ställe att rekommendera således för er som bor i Stockholm.

Däremot har jag fått höra att det ska finnas en underbar terass på Södra Teatern vid Mosebacke så det blir nästa ställe att prova.

Inga kommentarer: