måndag 30 juli 2007

Pride!

Idag ska jag debattera HBT-frågor på Pride med andra riksdagsledamöter. Jag har deltagit på Pride under flera års tid och gör det självklart även nu som riksdagsledamot.

Det var ovanligt svårt att få fram ett samlat underlag för vad moderaterna och regeringen står i HBT-frågor så nu kör jag mitt eget race, det blir bäst så:-)

Sen är det viktigt att säga att fördomar och attityder aldrig kan lagstiftas bort utan det handlar om information, civilkurage och opinionsbildning. Därför är det viktigt att vi förtroendevalda är på plats under Pride för att visa de intoleranta att vi står för universella mänskliga rättigheter som berör alla.

Jag kampanjar också under Pride på torsdag och fredag och mellan dess har jag semester. Min blogg får fart i mitten av augusti igen.

Inga kommentarer: