onsdag 4 juli 2007

Livräddare

Idag har jag tillsammans med en för mig okänd tjej sprungit runt och räddat två små hundvalpar som sprang omkring mitt på trafikerad väg utanför riksdagen. De var glada och såg välmående ut men var riktigt smutsiga så nu behöver jag tvätta min jacka och andra kläder.

Jag trodde att de hade slitit sig men sen när de sprang mitt på gatan och bilarna kom farande så förstod vi att de var vilse. Efter att ha stoppat bilarna kunde vi äntligen få tag i och bära de små krabaterna. Samtidigt fick vi veta var hundarna bodde. De tillhörde en hemlös och det visade sig att han låg och sov. Tyvärr tror jag att de snart är ute på gatan igen för de var rätt livliga...jag är iallafall tacksam att hon stannade upp och hjälpte mig för annars hade jag aldrig fått fatt i dem.

Inga kommentarer: