onsdag 18 juli 2007

Japan

Idag har jag blivit intervjuad från halv nio på morgonen till tre för ett supercoolt livstilsmagasin från Japan. De är här och gör ett nummer om Sverige. Jag var imponerad av den gedigna research som de tagit fram om mig och att de var så insatta i vad jag har sagt. Det var roligt att se deras reaktioner på mina tankar om hur det är att vara riksdagsledamot, det skiljer sig nog en hel del från de japanska parlamentarikernas sätt att vara.

I eftermiddag åker jag till landet. Har bland annat med mig en statlig utredning om HBT-frågor samt olika remissyrkanden osv. inför Pridedebatten den 30:e. Det får bli min sommarlektyr tillsammans med min bok om utvandrarkvinnorna.

På landet är det lugnt som rådet och en extremt dålig uppkoppling. Därför kommer jag mer eller mindre att logga ut under den kommande veckan.

Ut och njut!

Inga kommentarer: