onsdag 4 juli 2007

Barometern

Per Dahl har vänligt nog skrivit om min årsredovisning. Det är roligt att den mottagits så positivt. Visst känner jag så här i efterhand att jag kunde ha skrivit än mer detaljerat om vad jag gör men jag ville samtidigt att den skulle vara lättläst och inte för tung.

Nästa år kommer jag att utveckla konceptet vidare. Det jag inte tog upp i min årsredovisning var hur en vanlig riksdagsvecka ser ut. Tre dagar i veckan är det svårare att vara borta från huset. Då krävs det att man sitter på möten och läser på inför dem. Så, jag tänkte här beskriva hur en normal vecka ser ut för mig:

Måndag
Då besöker jag företag eller offentliga verksamheter

Tisdag
Förmiddag är det alltid utskottsmöte som brukar hålla på till lunch och sen är det alltid gruppmöte klockan 16.00-18.00

Onsdag
Antingen träffar vi departement på förmiddagen eller så är det seminarier. Vanligtvis är det också votering på onsdagar. Sen är det viktigt att läsa på inför torsdagens möte.

Torsdagar
Utskottsmöte fram till lunch och därefter brukar det vara frågestund för statsråden eller debatter. På torsdagarna finns det också möjlighet att ha möten med intresseorganisationer eller lobbyister.

Fredagar
Är nästan alltid ute på olika besök och möten och försöker att undvika att vara i riksdagshuset

En vanlig vecka arbetar jag cirka 60 timmar i snitt, det brukar bli sena kvällar. Antingen att jag träffar olika intresseorganisationer och går på seminarier på kvällarna eller så sitter jag på kontoret och jobbar.

Inga kommentarer: